zondag 2 december 2007

klassieke muziek voor kinderen

Klassieke muziek voor kinderen


Onderaan een boektitel en cd met de prikkelende titel: "ik heb een muziekje in mijn hoofd." van Leonie Mathot en

Ik vroeg eens aan Victor, een vriend en componista, wat goede klassieke muziek is voor de ontwikkeling van kinderen. Hij zei met enige schroom dat hij had gehoord dat Mozart aangeraden wordt. Inderdaad bestaat de theorie dat een optimaal aantal beats per muziek goed is voor het denken. Dit aantal beats vind je bij muziek van Mozart, maar ook bij Gershwin. Of het dan goed is voor de ontwikkeling van een kind laat zich raden. Waarschijnlijk?
In ieder geval heb ik deze muziek aan mijn zoon gegeven voor op school toen hij klaagde dat hij werd afgeleid in de klas. Hij heeft met koptelefoon op gewerkt. Het heeft een tijdlang gewerkt.

Geen opmerkingen: